نوشته شده توسط : خیرالله

سالک چیست و درمان اسکار و جای زخم سالک روی بدن نازم با لیزر چگونه انجام می شود

سالک چیست ؟ درمان اسکار و جای زخم سالک با لیزر چگونه انجام می شود

 

لیشمانیوز نوعی عفونت انگلی است که در اثر گزش پشه خاکی ماده فلوبوتومین به انسان منتقل میشود. این انگل در بسیاری از کشورهای استوایی و معتدل وجود دارد.

اپیدمی زمانی بروز مییابد که افراد در اثر جنگ یا مهاجرت در ناحیه آلوده قرار بگیرند یا این که مردم ناحیه مستعد لیشمانیوز نرخ بالایی از بیماری یا سوء تغذیه را تجربه کنند. لیشمانیوز پوستی یا جلدی (سالک) به ندرت کشنده است، اما اسکار یا جای زخم ناخوشایندی را باقی میگذارد. موارد شدید لیشمانیوز احشائی در صورت درمان نشدن، تقریباً همواره کشنده است.

 



:: برچسب‌ها: سالک چیست و درمان اسکار و جای زخم سالک روی بدن نازم با لیزر چگونه انجام می شود , انگل لیشمانیا , بزرگ شدن طحال , لیپوزومال آمفوسیترین بی و پارومومایسین , فعالیت پشه خاکی ,
:: بازدید از این مطلب : 345
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خیرالله

برای پیشگیری از بروز گوشت اضافه در بینی خودم بعد از جراحی چه بایدکنم

 

برای پیشگیری از بروز گوشت اضافه در بینی بعد از جراحی چه باید کرد؟

تشکیل گوشت اضافه به نوع پوست فرد و رنگ آن، میزان دقت و تجربه جراح و همینطور به چگونگی مراقبت های بعد از جراحی بینی نیز مرتبط است.

اسکار یا جای زخم

همانطور که می دانید پره های بینی از جمله حساس ترین بخش ها در جراحی بینی محسوب می شود و اگر جراح حین عمل دقت و ظرافت کافی را برای ایجاد برش و بخیه زدن این ناحیه نداشته باشد، ممکن است در بروز گوشت اضافه و یا ماندگار شدن اسکار بخیه موثر باشد.

 



:: برچسب‌ها: برای پیشگیری از بروز گوشت اضافه در بینی خودم بعد از جراحی چه بایدکنم , بینی های استخوانی , ماده ضدعفونی کننده , شکل و اندازه بینی , داروی گیاهی و مکمل های طبیعی ,
:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خیرالله

عمل جراحی پلاستیک پیشانی برای کوچک و کوتاه کردن پیشانی بلند چگونه انجام می شود

 

در پیشانی های مردانه معمولاً یک برآمدگی استخوانی درشت دقیقاً در بالای چشمها و زیر ابروها وجود دارد که غالباً به آن "برجستگی پیشانی" گفته میشود.

عمل جراحی فرم دهی و کوتاه کردن پیشانی شامل شکل دهی به استخوانهای پیشانی و حدقه چشم به منظور حذف برآمدگی استخوانی آن، بازتر کردن چشم ها و به طور کلی ایجاد چهرهای با ظاهر طبیعی تر، زنانه تر و لطیف تر می باشد.

 



:: برچسب‌ها: عمل جراحی پلاستیک پیشانی برای کوچک و کوتاه کردن , کوتاه کردن پیشانی , بروز عفونت , پیشانی بلند چگونه انجام می شود ,
:: بازدید از این مطلب : 2132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خیرالله

تامبون بینی چیست و آیا استفاده از تامبون درد دارد

تامبون بینی چیست و آیا استفاده از تامبون درد دارد

 

در گذشته یکی از معایب اصلی انجام عمل جراحی بینی فرایند بسیار ناراحت کنندهی بهبودی بوده است. تکنیکهای قدیمی شامل ترومای قابل توجه به ساختارها و بافتهای بینی بودند که منجر به کبودی، تورم و خونریزی پس از عمل قابل توجه میشده است.

به منظور کنترل این عوارض جانبی، جراحان از تکنیکی به نام تامپون بینی استفاده میکردند. این روش دلهرهآور پس از جراحی رینوپلاستی چه با اهداف عملکردی، چه زیبایی و یا ترمیمی معمول بود، و بیماران برای دستیابی به نتایج مورد نظر باید از آن استفاده میکردند.

اما تامپون بینی چیست؟ و آیا استفاده از آن پس از عملهای رینوپلاستی مدرن نیز ضروری است و چگونه روشهای تغییر یافته بر بیماران رینوپلاستی تاثیر میگذارند؟

 



:: برچسب‌ها: تامبون بینی چیست و آیا استفاده از تامبون درد دارد عمل و مشکلات دیگر ناشی از ترومای جراحی , , , جلسات معاینه منظم , روز در طول فرایند بهبودی ,
:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خیرالله

چگونه با عمل جراحی  افتادگی نوک بینی را درمان کنیم

افتادگی بینی (پتوزیس) وضعیتی است که علاوه بر زیبایی بینی، عملکرد آن را با مسدود کردن مسیر جریان هوا تحت تأثیر قرار میدهد. پتوزیس یک اصطلاح پزشکی است که برای افتادگی اعضای بدن از جمله بینی به کار میرود.

بینی یکی از اجزای اصلی صورت است که افتادگی نوک آن میتواند ظاهر کلی صورت را تا حد زیادی تحت تأثیر قرار دهد. افتادگی بینی علل متعددی دارد و بسته به شرایط بیمار با استفاده از روشهای جراحی و غیر جراحی قابل درمان میباشد.

در بسیاری از عملهای جراحی زیبایی بینی فرد دچار افتادگی بینی میشود. افتادگی بینی میتواند ناشی از علل طبیعی و یا افزایش سن باشد و ظاهری بسیار نامطلوب و سالخورده به صورت بیمار میبخشد. در برخی موارد این مشکل تدریجاً به دلیل تکیه گاه نداشتن نوک بینی ایجاد میشود.



:: برچسب‌ها: چگونه با عمل جراحی افتادگی نوک بینی را درمان کنیم وضعیت نوک بینی , , سست شدن بافتهای همبند , افزایش سن اغلب افتادگی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خیرالله

بعد از عمل جراحی بینی چگونه از عینک  استفاده کنیمبعد از عمل جراحی بینی چگونه از عینک  استفاده کنیم

بعد از عمل جراحی بینی چگونه از عینک  استفاده کنیم

 

آیا به تازگی عمل جراحی زیبایی بینی انجام دادهاید و به دنبال این جواب هستید که چه زمانی میتوانید دوباره از عینک استفاده کنید؟ بدون عینک بودن ممکن است برای برخی از بیماران دشوار باشد، اما لازم است مطمئن شوید که بینی شما زمان کافی برای بهبودی مناسب را داشته است.

 

شما باید برای تورم متوسط و کبودی نسبی آماده باشید، اگرچه میزان تورم از بیماری به بیمار دیگر متغیر است. بیشتر تورم و کبودی باید در حدود 1-2 هفته کاهش یابد، با این حال ممکن است تورم تا 2 ماه ادامه یابد. بهتر است از قرار دادن وزن عینک روی استخوانهای بینیتان و به احتمال ایجاد تغییراتی که نیاز به جراحی ترمیمیدارند، اجتناب کنید. در اینجا چند نکته در مورد عینک و رینوپلاستی وجود دارد.

مدتی صبر کنید تا بهبود یابید
برنامه ریزی برای عمل بینی باید زمان بیشتری از وقت مورد نیاز برای مشاوره و نوبت قطعی جراحی را شامل شود. بعد از عمل جراحی، باید زمانی را صبر کنید تا به طور کامل بهبود یابید. یکی از بهترین راههای بهبودی این است که به سادگی از شلوغی زندگی روزمره بگذرید و به بدن خود استراحت دهید. اگر زمانی را برای بازیابی کامل صرف کنید، دیگر در مورد استفاده از عینک برای انجام فعالیتهای مهم نگران نخواهید بود. قبل از بازگشت به حالت عادی، به خود اجازه دهید به طور کامل بهبود یابید.

از لنزهای تماسی استفاده کنید
اگر قصد شرکت در فعالیتهایی را دارید که نیاز به دید واضح دارند، میتوانید از برخی از لنزهای تماسی یکبار مصرف استفاده کنید. ممکن است مدتی طول بکشد تا به استفاده از لنز عادت کنید، پس مطمئن شوید که چند هفته قبل از عمل جراحی آنها را امتحان کنید. آخرین چیزی که با آن روبرو میشوید، و مهمتر از بهبودی بعد از عمل است، تطبیق با لنزهای تماسی میباشد. اگر احساس میکنید که چشمان شما برای استفاده از لنز خیلی خشک هستند، از قطرههای روان کننده چشمی استفاده نمایید.

از عینک های بدون پل استفاده کنید
علت اینکه شما نباید از عینک در زمان بهبودی بعد از جراحی زیبایی بینی استفاده کنید، این است که بر روی پل (دقیقا بخشی از بینی که دوره بهبودی حیاتی را طی میکند) بینی فشار وارد مینماید. شما میتوانید تا حدود چهار هفته پس از جراحی از عینکی استفاده کنید که بر روی قوس بینی فشاری اعمال نکند. اگر توانایی خرید عینکهای بدون پل را ندارید، میتوانید از نوار چسب استفاده کنید تا عینکهای معمولیتان را به پیشانی متصل کنید؛ این کار کمک خواهد کرد که فشار از پل بینی برداشته شود.

از عینک بر روی گچ بینی استفاده کنید
اگر گچ خارجی بر روی بینی داشته باشید، به راحتی عینک خود را بر روی گچ قرار دهید. گچ بینی به صورت محکم بینی را پوشانده و عینک با بازیابی شما پس از عمل در تداخل نخواهند بود. با این حال، هنگامی که گچ برداشته میشود، استفاده از عینک نیز باید منتفی گردد. در طول مراجعات پس از عمل، پزشک به شما خواهد گفت که چه زمانی استفاده دوباره از عینک خود را شروع کنید.

آیا می توان از عینک آفتابی استفاده کرد ؟

قوانین مشابه عینکهای معمولی برای عینکهای آفتابی نیز استفاده میشود. با این حال، در نظر داشته باشید که لازم است از قرارگیری در معرض خورشید دوری کنید، تا بخیههایتان به طور کامل بهبود یابد. اگر زودتر از موعد جلوی آفتاب قرار گیرید، خطر تبدیل شدن بخیهها به جای زخمهای تیره وجود خواهد داشت. بهترین راه اجتناب از نور خورشید است. اگر در محیط بیرون و در معرض نور خورشید قرار دارید، بخیهها را با گذاشتن یک کلاه بزرگ محافظت کنید.

v



:: برچسب‌ها: بعد از عمل جراحی بینی چگونه از عینک استفاده کنیم , بهبودی بعد از جراحی زیبایی بینی , برای عینکهای آفتابی , پل بینی به طور کامل قادر , ترشح وگرفتگی , هیچ فشار و وزنی از عینک بر بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 24 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خیرالله

سینوزیت مزمن چیست و چگونه سینوزیت مزمن را درمان کنیم

سینوزیت مزمن چیست و چگونه سینوزیت مزمن را درمان کنیم

 

سینوزیت مزمن به حالتی گفته می‌شود که با علایمی همچون گرفتگی،‌ احساس درد در دندان‌های قدامی، تب، وجود خلط در پشت حلق و چرک بینی همراه باشد.

شایع‌ترین علت ایجاد سینوزیت مزمن چیست؟

وی اضافه کرد: سردرد همراه با فشار در ناحیه صورت، سرماخوردگی طولانی که با درمان های معمول بهبود نمی‌یابد، نیز از نشانه های ابتلا به سینوزیت مزمن است.

 



:: برچسب‌ها: سینوزیت مزمن چیست و چگونه سینوزیت مزمن را درمان کنیم , مزمن همیشه از گرفتگی طولانی , سی تی اسکن , متخصص جراحی , حفرات تنگ شده , جراحی از ایجاد التهاب ,
:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خیرالله

بیماری سینوزیت را چگونه تشخیص بدهیم وچگونه سینوزیت را درمان کنیم

بیماری سینوزیت را چگونه تشخیص بدهیم وچگونه سینوزیت را درمان کنیم؟

سینوزیت چیست؟

به حفره هایی که در اطراف بینی و در سایر قسمتهای صورت در استخوانها وجود دارند و در آنها هوا وجود دارد،سینوس گفته می شود.در سینوزیت حاد سینوسها ملتهب و متورم می شوند.


بیماری سینوزیت مزمن و علائم آن

التهاب و تورم سینوسها در تخلیه ی ترشحات اختلال ایجاد می کند و موجب افزایش ترشح مایع مخاطی می شود.این بیماری شایع است و تنفس عادی فرد، ا ز طریق بینی را با مشکل مواجه می کند.اگر دچا ر سینوزیت شوید ممکن است نواحی اطراف بینی و چشمها متورم شوند و احساس کنید صورت شما کمی متورم شده است. ممکن است در صورت خود درد ضربان داری حس کنید و یا دچار سردرد شوید.بیشتر اوقات سینوزیت حاد به دنبال سرماخوردگی رخ میدهد.

 

 



:: برچسب‌ها: بیماری سینوزیت را چگونه تشخیص بدهیم وچگونه سینوزیت را درمان کنیم , عفونت می تواند به سیاهرگهایی , تخلیه آنها را آسانتر , دوش آب گرم , -سرم شستشو ,
:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خیرالله

عامل گرفتگی های بینی چیست وچگونه گرفتگی بینی را درمان کنیم

 

 عامل گرفتگی های بینی چیست وچگونه گرفتگی بینی را درمان کنیم

درمان گرفتگی مزمن بینی

 

گرفتگی بینی یکی از مشکلات مهم در سلامت افراد جامعه است.

متاسفانه به دلیل شیوع زیاد این مشکل و تدریجی بودن عوارض ناشی از آن، این موضوع کمتر در کانون توجه بیماران قرار می‌گیرد و در بسیاری از موارد تا زمانی که عوارض و درد ایجاد نکرده باشد، موجب مراجعه به پزشک نمی شود.
تغییرات رفتاری، افزایش فشارخون و بسیاری از مشکلات در سلامت جسم و روان و زندگی اجتماعی افراد ممکن است با انسداد بینی مرتبط باشد.

 

 



:: برچسب‌ها: عامل گرفتگی های بینی چیست وچگونه گرفتگی بینی را درمان کنیم , تخلیه‌ ترشحات پشت بینی‌ , مجرای تنفسی بینی و رفع مشکلات تنفسی , اعمال‌ جراحی‌ در بدن‌ , قسمت‌های منحرف تیغه بینی , درمان سینوزیت ,
:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خیرالله

خرخر را چگونه درمان کنیم

خرخر را چگونه درمان کنیم

خُرخُر درمان می شود

 

بسیاری از بیماران که از خرخر کردن شبانه رنج می برند، از درمان قطعی آن نا امید هستند اما باور کنید این درمان ناممکن نیست . بسته به علت خرخر درمان آن هم متفاوت خواهد بود.



:: برچسب‌ها: خرخر را چگونه درمان کنیم , انسداد هنگام خواب , عمل فارنگوپالاتواولوپلاستی , بسیاری از بیماران که از خرخر کردن , مراقبت ها مشکلات برطرف , حالت طاق باز خرخر تشدید ,
:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 بهمن 1397 | نظرات ()